Varise Hangi Doktor Bakar? Varis için Hangi Doktora Gidilir?

Varis, genellikle bacaklarda görülen, genişlemiş ve kıvrımlı damarlar anlamına gelir. Bu durum, damarların içindeki kanın düzgün bir şekilde akamamasından kaynaklanır ve genellikle ağrı, şişlik ve rahatsızlık hissi ile kendini gösterir.

Varis belirtileri arasında; bacaklarda ağırlık hissi, özellikle uzun süre ayakta kaldıktan sonra ağrı ve kramp, kaşıntı, ciltte renk değişiklikleri ve damarların belirginleşmesi sayılabilir.

Varis için Doktor Seçimi

Varis bir damar hastalığıdır. Çoğu kişi bu hastalığı sadece estetik problemi olarak görse de özellikler ileri seviyede varislere sahip olan kişiler pek çok sağlık problemi ile karşılaşırlar.

Bu problemler arasında:

• Bacaklarda ağrı ve kramp
  • Bacaklarda şişlik
  • Varisli damarların etrafında kaşıntı
  • Cilt altında iyileşmeyen ülser
  • Varisli damarların iltihaplanması (tromboflebit)
  • Küçük yaralanmalarda dahi oluşan ciddi kanamalar
  • Derin ven Trombozu (bacak damarlarında pıhtı oluşumu)
  • Zamanında tedavi görmemiş ileri venöz yetmezlik hastalarında günlük fiziksel aktiviteleri yerine getirmede güçlük.

Yukarıda sıralanan tüm problemler damarlarda oluşan varis sebebiyle meydana gelmektedir. Ayrıca, görülen tüm problemler bacaklardaki damarlarda meydana gelmektedir. Dolayısıyla doğru tanı ve teşhis için mutlaka kalp ve damar cerrahisi uzmanı ile görüşmeniz gerekmektedir.

Varis hastalığı teşhisi, kalp ve damar cerrahınız tarafından farklı yöntemler ile gerçekleştirilir. Bu yöntemlerin başında fiziksel muayene gelmektedir. Fiziksel muayenenin ardından bacaktaki varis renkli Doppler ultrasonu ile teşhis edilebilir. Ultrason ile kalp ve damar cerrahisi uzmanı aynı zamanda varisin seviyesini de gözlemleyebilir. Varisin seviyesine göre uygun bir tedavi yöntemi belirlenir.

Kalp ve damar cerrahisi uzmanı tanı aşamasından sonra sizleri en uygun tedavi yöntemi hakkında bilgilendirecektir. Ameliyatsız varis tedavisi skleroterapi, lazer ablasyon, radyofrekans ablasyonu gibi yöntemler ile sağlanabilir. Ancak varisleriniz ameliyatsız yöntemler ile tedavi edilemeyecek büyüklükteyse, doktorunuz cerrahi yöntemler önerebilir. Hangi yöntem kullanılırsa kullanılsın, çoğunlukla hastalar aynı gün içerisinde hastaneden ayrılabilir ve günlük yaşantılarına dönebilirler.

Yazar: Op. Dr. Çiğdem Acil Yayın Tarihi: 2024-01-07 16:47