Modet Nedir Ne için Kullanılır?

Modet, etkin maddesi kalsiyum dobesilat olan, dolaşım bozukluklarına bağlı oluşan damar tıkanıklığı hastalıklarında kullanılan bir ilaç türüdür. Şeker hastalığı sonucu oluşan göz damarlarındaki tıkanıklıklarda, bacaklarda oluşan ağrı, kramp ya da tembellik sonucu ortaya çıkan damar hastalıklarında doktorların tavsiye ettiği bir ilaçtır.

Modet, 500mg ve 100mg’lık dozlarda, blister ambalajda sunulur ve beyaz reçete ile satılır. Yani, tüm hekimler tarafından reçete edilebilir. Bu ilacı doktorunuz reçete etmediği sürece kullanmamalı, unuttuğunuz dozları tamamlamak içinden birkaç öğünlük doz almamalısınız.

Modet Ne İşe Yarar?

Modet aşağıda sıralanan hastalıkların tedavisinde doktorunuz tarafından reçete edilebilir.

Mikroanjiopati

Küçük damar hastalığı olarak da bilinen mikroanjiopati, vücuttaki küçük damarları etkileyen bir durumdur. Bu durum organlara kan akışını etkiler ve diyabet, hipertansiyon, kolojen damar hastalıkları, vaskülit veya immunolojik hastalıklara sebep olabilir. Bu hastalıkların tedavisinde ise doktorunuz Modet 500 mg veya Modet 1000 mg kullanmanızı önerebilir.

Venöz Yetmezlik

Bir diğer adıyla varis olan venöz yetmezlik; genetik yatkınlık, hareketsiz yaşam, aşırı kilo, düzensiz ve sağlıksız beslenme veya hamilelik gibi sebeplerle ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlıktabacaklarınızdaki kirli kanın kalbe dönüşü zorlaşır. Bazı venöz yetmezlik hastalarında tromboflebit denilen yüzeysel varislerde pıhtı oluşması durumu görülebilir.

Bacaklarınızda varis varsa; bacaklarınızda şişlik, ağrı, kramp, ciltte renk değişikliği veya deride kuruluk gibi semptomları deneyimleyebilirsiniz. Tedavi aşamasında kalp ve damar cerrahisi uzmanı varis ilacı olarak Modet ilacını reçete edebilir.

Hemoroidal Bozukluk

Genetik faktörler, kilo artışı, yaşlanma, uzun süre oturmak veya ayakta kalmak, kabızlık veya ishal gibi faktörler basur veya hemoroidal bozukluk rahatsızlığına yakalanmanıza sebep olur. Bu durum kısaca anüs veya rektum bölgesinde oluşan damar yumağını ifade eder.

Hemoroid ile başa çıkmanız için doktorunuz lifli gıdalar ile beslenme, yaşam tarzı değişikliği, bol su içme vb gibi tavsiyelerde bulunacaktır. Şiddetli ağrı veya kanama gibi problemler ile başa çıkmaya çalışıyorsanız, doktorunuz cerrahi müdahale önerebilir. Bunun dışında tedavi sürecinde doktorunuz Modet ilacını reçete edebilir.

Etkin Maddeleri

Kalsiyum dobesilat: kalsiyum tuzlarından elde edilen ve genelde tablet formunda bulunan kalsiyum dobesilat, iltihabı azaltma ve kemik metabolizmasını etkileme özelliği ile ön plana çıkar. Aynı zamanda, bu molekül, kılcal geçirgenliği düzenleyerek ödem oluşumunu engelleyebilir.

Yardımcı maddeler:

• Mısır nişastası
  • Magnezyum stearat
  • Kırmızı demir oksit
  • Titanyum dioksit
  • Sarı demir oksit
  • Jelatin
  • İndigo karmin-FD&C mavi 2
  • Siyah demir oksit

Modet Kullanırken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Modet yan etkileri veya kullanırken dikkat etmeniz gereken noktalar genel sağlık durumunuza veya kullandığınız diğer ilaçlara göre değişiklik gösterebilir. Ancak, hastalığınız ne olursa olsun doktorunuzu sahip olduğunuz diğer hastalıkları ve kullandığınız ilaçları mutlaka bildirmelisiniz. Aşağıdaki durumlar, doktorunuza bildirmeniz gereken durumlar arasında yer almaktadır.

Göz Bozukluğu

Şeker hastalığı sonucu oluşan göz bozukluğuna sahipseniz, doktorunuz talimatlarına mutlaka uymalısınız. Ayrıca, doktorunuzun kan şekerinizi kontrol etmek için tavsiye ettiği beslenme düzenini takip etmelisiniz.

Venöz Yetmezlik

Venöz yetmezlik ile baş etmek istiyorsanız günlük egzersizlerinize dikkat etmeli, kilonuzu kontrol altında tutmalısınız. Çünkü Modet varislerinizi iyileştirici bir etkiye sahip değildir. Ancak venöz yetmezliğe bağlı semptomlar olan ağrı, şişme, gece krampları ve kaşıntı şikayetlerde belirgin iyileşme sağlar.

Alerji

Eğer Modet ilacının etkin ya da yardımcı maddelerinden herhangi birine karşı alerjiniz varsa, bu ilacı kesinlikle kullanmamalısınız. Dikkatinizden kaçan bir madde olduysa ve alerjik reaksiyon gösterdiyseniz, ilacı kullanmayı bırakmalı ve doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.

Hamilelik ve Emzirme

Hamilelik döneminizde, eğer zorunda değilseniz, Modet ilacını kullanmamalısınız. Modet gebelik kategorisi C’dir. Yani bu ilaç hayvanlar üzerinde test edilip, fetüs üzerinde yan etki göstermiştir. Ancak, aynı çalışma insanlar üzerinde yeterince test edilmemiş ve yan etkileri yeterli seviyede gözlemlenememiştir. Tüm risklere rağmen C kategorisindeki ilaçlar doktorlar tarafından bazı özel durumlarda reçete edilebilir.

Emzirme döneminde ise doktorunuza danışarak kullanabilirsiniz. Çünkü yapılan araştırmalara göre ilacın etkin maddesi olan kalsiyum dobesilat, anne sütüne karışabilir.

Yukarıda bahsedilen durumlara ek olarak:

• Diyalize giriyorsanız
  • Tedavi sırasında ateş, boğaz iltihabı veya benzer belirtiler varsa
  • Başka hastalıklarınız veya kullandığınız ilaçlar varsa doktorunuzu mutlaka bilgilendirmelisiniz.

Modet Yan Etkileri

Modet ilacının yan etkileri aşağıdaki gibi listelenebilir:

• Deri döküntüsü, eklem ağrısı veya ateş yükselmesi gibi durumlarda doktorunuza acilen durumunuzu bildirmeli ve ilacı kullanmayı bırakmalısınız.
  • İshal, bulantı veya kusma gibi durumlar seyrek olarak gözlemlenir. Bu belirtiler hafif yan etkiler olmasına rağmen doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.
  • Boğaz, barsak veya başka mukozal membranlarda ülser oluşması gibi belirtiler çok ciddi ancak çok nadir görülen belirtilerdir. Doktorunuzu hemen bilgilendirip ilacı kullanmayı bırakmalısınız.

Model Nasıl Kullanılır?

Modet kullanım şekli ve dozu doktorunuz tarafından belirlenecektir. Genel kullanım ise şu şekildedir: Günde 1 veya 2 kez; 1 veya 2 tablet olacak şekilde, yemekle birlikte içmelisiniz. İlacı su ile almalısınız.

Unutmayın ki doktorunuz ilaçlarınızın günlük dozunu sizin genel sağlık durumunuza ve kullandığınız ilaçlara göre belirlemektedir. Bu yüzden, doktorunuzun verdiği talimatların dışına çıkmamalısınız.

Saklama Koşulları

Modet ilacı, çocukların erişemeyeceği bir yerde ve 25 derecenin altındaki bir oda sıcaklığında muhafaza edilmelidir. İlacınızın ambalajı açılmışsa veya ilaç yanlışla hava almışsa, hava alan kapsülleri tüketmemelisiniz.

ÖZET

Modet, ana etken maddesi kalsiyum dobesilat olan, mikroanjiopati, varis ve hemoroidal bozukluk hastalıklarının tedavisinde doktorlar tarafından reçete edilen bir ilaçtır. Doktorunuz hastalığınızı teşhis ettikten sonra, tedavi sürecinde Modet 500mg veya 1000mg tabletleri kullanmanızı önerebilir. Doktorunuzuz önerisi haricinde bu ilacı kullanmamalısınız.

Deri döküntüsü, ishal, kusma, ülser, eklem ağrısı veya ateş yükselmesi bu ilacın bazı yan etkileri arasındadır. Bu yan etkileri tecrübe ettiğinizi düşünüyorsanız doktorunuz ile iletişime geçmelisiniz. Modet nedir sorusunun cevabı için genel bilgiler paylaşılmıştır. Unutmayın ki her hastanın genel sağlık durumu farklıdır ve ilaçların etkileri de hastaya göre değişecektir.

Modet ne için kullanılır?

Modet, venöz yetmezlik, mikroanjiopati ve hemoroidal rahatsızlıklar için kullanılan, etken maddesi kalsiyum dobesilat olan bir ilaç türüdür. İlacın 500mg ve 1000mg dozları bulunup, hastanın genel sağlık durumu ve ihtiyacına göre doktoru tarafından reçete edilir.

Modet kilo aldırır mı?

Yapılan klinik araştırmalara göre Modet kilo aldırmaz. Ancak hastalığınız sürece beslenme düzeninizi değiştirdiyseniz veya hareketleriniz kısıtlandıysa zaman içerisinde kilo almış olabilirsiniz.

Daflon mu Modet mi?

Modet ilacının ana etken maddesi kalsiyum dobesilat iken Daflon ilacının etkenmaddesi diosmin ve hesperidindir. Her iki ilaç da benzer kategorilerde hastalıklar için kullanılsa da doktorunuz genel sağlık durumunuz, kullandığınız ilaçlar, yaş grubunuz, alerjik reaksiyon gösterdiğiniz maddelere göre size ilaç önerisinde bulunacaktır. Her ilacın olumlu ve olumsuz etkileri kişiden kişiye farklılık göstereceği için kesin bir dil ile bir ilacın yok sayılması mümkün değildir.

Yazar: Op. Dr. Çiğdem Acil Yayın Tarihi: 2023-12-05 20:31